Miasto

Jak założyć wirtualne biuro?

Jak założyć wirtualne biuro?

Wirtualne biura to idealna opcja dla firm, które dążą do zminimalizowania miesięcznych kosztów utrzymania swojej działalności, a także zwiększenia jej efektywności.

Czym jest biuro wirtualne?

Jak można by się spodziewać, prymarne biuro wirtualne powstało w Stanach Zjednoczonych. Był to okres lat 90. ubiegłego wieku. Pierwsze tego typu biuro stało się odpowiedzią na ówczesne potrzeby właścicieli firm, którzy chcieli zmniejszyć koszty związane z prowadzeniem działalności. Współcześnie tego typu biura działają w wielu krajach świata, w tym także w Polsce. Ich oferta jest niezwykle bogata, rozbudowana i dostosowana do różnych potrzeb zainteresowanych.

Biura wirtualne prowadzone są przez przedsiębiorców, którzy swoim klientom udostępniają adres w celu zarejestrowania działalności gospodarczej. Z reguły lokal z przyznanym adresem znajduje się w centrum miasta, w prestiżowej i dobrze skomunikowanej jego części.

Jak funkcjonują wirtualne biura?

Usługi świadczone przez poszczególne biura mogą się między sobą różnić. Jednak każde wirtualne biuro powinno posiadać w swej ofercie wirtualny adres dla firmy, która chciałaby skorzystać z tego typu świadczenia. Klienci, po uprzednim podpisaniu umowy, mogą podać dany adres w urzędzie podczas rejestrowania swojej działalności. Adres ten zostaje ujawniony między innymi w CEIDG i KRS.

Większość przedsiębiorców, oferujących wirtualne biura, świadczy wiele innych usług, na przykład:

  • obsługę biznesowych spotkań i konferencji;
  • doradztwo w kwestiach związanych z rachunkowością i rozliczeniami;
  • biura na godziny;
  • serwisowane powierzchnie;
  • przechowywanie i porządkowanie korespondencji, a także jej skanowanie;
  • obsługę połączeń przychodzących;
  • rejestrację działalności;
  • najnowocześniejsze rozwiązania biznesowe.

Jak uruchomić własne biuro wirtualne?

Działalność wirtualnych biur w Polsce jest bardzo szeroka. Uzyskanie wirtualnego adresu możliwe jest właściwie w każdym z większych miast w Polsce, jak chociażby we Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Łodzi czy Krakowie. Decydując się na założenie biura wirtualnego warto wcześniej sprawdzić:

  • lokalizację danego wirtualnego biura;
  • możliwości skorzystania z dodatkowych usług;
  • komplementarność korzystnych benefitów;
  • podejście firmy do klienta.

Opłacalna inwestycja

Założenie wirtualnego biura jest bardzo opłacalne. Dzięki niemu, dany przedsiębiorca, może znacznie zredukować koszty, usprawnić funkcjonowanie swojej firmy, a także pozytywnie wpłynąć na jej wizerunek.

Liczne zalety wirtualnych biur przyciągają wielu przedsiębiorców z rozmaitych branż. Biura wirtualne są niezwykle doceniane. Dzięki swojej uniwersalności cieszą się coraz większą popularnością. Korzystają z nich przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe, start-upy, agencje marketingowe, kancelarie podatkowe i prawne. Jest to też popularna opcja rejestracji firmy przez doświadczonych szkoleniowców.

Udostępnij: