Lokalizacje firmy na świecie

Znaczenie lokalizacji dla firmy

Znaczenie lokalizacji dla firmy

Planując otwarcie własnej firmy, potrzebujemy pomysł na biznes. Kolejno musimy się zająć opracowaniem biznes planu i przygotowaniem niezbędnych do rejestracji dokumentów. Do naszych zadań należy też zadbanie o dobrą lokalizację.

Wybór lokalizacji

O wyborze lokalizacji firmy warto pomyśleć na samym początku załatwiania wszelkich formalności. Kwestia ta jest równie ważna, co pozyskanie pieniędzy na rozpoczęcie prowadzenia działalności.

Dokonując wytypowania konkretnej lokalizacji należy zwróć uwagę na:

  • dobry dojazd i wyjazd oraz ilość miejsc parkingowych;
  • otoczenie – czy wokół znajdują się na przykład dobrze prosperujące przedsiębiorstwa;
  • łatwość dotarcia – klient nie powinien mieć trudności z dotarciem do siedzimy firmy;
  • zainteresowanie i prestiż – lokalizacja powinna być odwiedzana przez dostateczna liczbę klientów i pozytywnie wpływać na wizerunek danego przedsiębiorstwa;
  • koszty – każdy właściciel powinien rozważyć, czy może pozwolić sobie na wybrana lokalizację.

Coraz częściej, w celu minimalizowania kosztów, przedsiębiorcy decydują się wynająć prestiżowe biura na godziny bądź też biura wirtualne.

Istota lokalizacji

Bardzo często lokalizacja jest jednym z podstawowych czynników wpływających na powodzenie lub porażkę danego przedsiębiorstwa. Podejmując decyzję o wyborze lokalizacji trzeba rozważyć do jakich celów firma użytkować będzie daną przestrzeń – czy potrzebuje miejsca na prowadzenie magazynu, czy na prowadzenie sprzedaży, czy w celu wyłącznych spotkań z klientami, czy też może dla wyłącznej pracy własnej.

By cel wyboru lokalizacji został osiągnięty, warto wziąć pod uwagę dobro wszystkich podmiotów, które pośrednio bądź bezpośrednio związane będą z firmą. Chodzi głównie o:

  • właściciela firmy – lokalizacja musi spełniać jego oczekiwania – to on będzie spędzać tam najwięcej czasu;
  • klientów – lokalizacja, która nie przypadnie do gustu odbiorcom, konsumentom, spowoduje, że będzie ich niewielu, a niewielu klientów doprowadzić może do upadku przedsiębiorstwa;
  • zatrudnionych – odpowiednia lokalizacja będzie pozytywnie wpływać na postrzeganie firmy przez jej pracowników;
  • inwestorów – mogą oni ocenić potencjał firmy na podstawie lokalizacji;
  • partnerów biznesowych – dobra lokalizacja może ułatwić pozyskanie strategicznych partnerów.

Wybór lokalizacji ma ogromne znaczenie, a na podjęcie właściwej decyzji składa się szereg istotnych czynników. Należy zawsze wcześniej dokładnie rozeznać daną okolicę, określić ilość funduszy oraz unikalne priorytety. Wszystko to pomoże ustrzec się przed ewentualnym błędem.

Dobra lokalizacja to komfort pracy, wyższa pozycja firmy, zadowalanie podmiotów związanych z przedsiębiorstwem, a także skuteczne generowanie zysków i prestiż.

Udostępnij: